„A nevelés az a pont, ahol eldöntjük, szeretjük-e eléggé a világot ahhoz, hogy felelősséget vállaljunk érte, és megmentsük attól a romlástól, amely a megújulás, az új és a fiatal eljövetele nélkül elkerülhetetlen lenne.”
Hannah Arendt
Európa évtizedeket pazarolt el arra, hogy félrenevelje fiataljainkat. Cserben hagytunk több nemzedéket is egy olyan oktatással, amelyből hiányzik a minőség, a tartalom, az erkölcs és a jövőbe vetett bizalom. Az eredmények sajnos jól láthatóak: csökkenő színvonal, tanárok, akiknek nincs tekintélyük az osztályteremben, tanulók, akik keveset tudnak történelmünkről és értékeinkről, és generációk, akiket mentális válság és a jövőtől való félelem sújt.
Ahogy az oktatási színvonal csökkent, és az intellektuális tartalom kiszivárgott az osztályteremből, az oktatást egyre inkább az ellentmondásos ideológiai programok gyarmatosították. Ma úgy tűnik, hogy a fiatalok nagyobb valószínűséggel tudnak megnevezni 25 nemet, mint országuk 25 korábbi uralkodóját. A nemzeti és európai eredményeket ünneplő, a múlt örökségét a fiataloknak átadó, sajátjukká tevő oktatás helyett az oktatást az „érzelmi intelligenciától” a „pénzügyi műveltségig” terjedő mindenre vonatkozó leckék nyomasztják - mindenre, csak nem tudásra.
Az osztályterem a mai kultúrharc talán legfontosabb csataterét jelenti. Ha Európa nem tud mit kezdeni a színvonal csökkenésével, a tudás leértékelésével, az oktatás pszichológia általi átvételével, és mindenekelőtt a tanterv ellenséges ideológiák általi átpolitizálásával, akkor nemzedékről nemzedékre elveszik a benne rejlő lehetőségek.
Ez a konferencia lehetőséget ad arra, hogy megértsük, mekkora kihívás előtt áll az európai oktatás, és hogyan állíthatjuk vissza az oktatás megfelelő szerepét: ahol a magas szellemi színvonal, az európai eredmények ismerete, a valódi kiválóság és kreativitás, valamint a tanárok és a felnőttek tekintélye kerül a középpontba - és ahol a szélsőséges ideológiák, a transzneműségtől a digitalizációig, háttérbe szorulnak.
Program
08.30
Regisztráció
09.00
Megnyitó gondolatok
- Jacob Reynolds, politikai vezető, MCC Brussels
09.15
Keynote: Alapvető előadás: Az oktatás európai kontextusa
- Frank Füredi professzor, ügyvezető igazgató, MCC Brussels
09.35
I. Panel: Nyugat-európai kihívások
- Axelle Girard, ügyvezető igazgató, Créer son école-Educ'France,
- Anthony O'Hear, filozófiaprofesszor, Buckingham Egyetem
- Moderátor: dr: Thibaud Gibelin, vendégkutató, MCC
10.05
KÉRDÉSEK ÉS VÁLASZOK
10.20
Kávészünet
10.50
Panel II: Közép-európai válaszok
- Setényi János, igazgató, Tanuláskutató Intézet
- Filip Ludwin, prodirektor, Collegium Intermarium
- Marek Novák, Ladislaw Hanus Intézet
- Martin Luteran, rektor, Kolégium Antona Neuwirtha
- Moderátor: dr: Nagy Dénes, projektvezető, Alapjogokért Központ
11.30
Kérdések és válaszok
11.45
Panel III: Fenyegetések és válaszok a tengerentúlon
- Jonathan Butcher, tudományos főmunkatárs, Heritage Alapítvány
- Paige MacPherson, igazgatóhelyettes, Fraser Intézet
12.05
Kérdések és válaszok
12.20
Ebédszünet
13.20
Eszmecsere: Hatóság, ítélkezés és az oktatás és az állam viszonya
- Bevezető gondolatok Alka Sehgal Cuthbert, szerző, Mit tanítsanak az iskolák; a Don't Divide Us rendezője.
- Moderátor: dr: Jacob Reynolds, politikai vezető, MCC Brussels
14.20
Panel IV: A múlt örökségének átadásának akadályai
- Nagypál Szabolcs, az MCC jogi karának vezetője.
- Joanna Williams, alapító, Cieo, How Woke Won szerzője; rovatvezető, Spiked.
14.40
Kérdések és válaszok
14.55
Eszmecsere: Hogyan nézne ki egy 21. századi klasszikus tanterv? A nyugati civilizáció és a klasszikusok tanítása.
- Frank Füredi professzor, ügyvezető igazgató, MCC Brussels
15.55
Kávészünet
16.10
Workshop - Mi a konzervatív szemlélet az oktatásban?
- Moderátor: Setényi János, igazgató, MCC Tanuláskutató Intézet
- Közös nyilatkozat az oktatásról
17.15
Záró gondolatok
- Frank Füredi professzor, ügyvezető igazgató, MCC Brüsszel
- Setényi János, igazgató, MCC Tanuláskutató Intézet
17.30
Állófogadás és vacsora